דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה ללמוד אימון, אבל איפה? - אביתר שפילמן 

מאת    [ 29/12/2011 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 2258 פעמים ]

   החלטתי שאני רוצה לעשות קורס הכשרת מאמנים, למי שלא קרא למה, מוזמן לקרוא בפוסט הקודם שכתבתי. יש מגוון בתי ספר שמציעים מגוון שיטות ומגוון בתי ספר, למה בחרתי דווקא במכללת יוזמות?

   כבר עכשיו אדלג לשורה התחתונה – הרגשתי שבמכללת יוזמות (השייכת לקבוצת יוזמות) אקבל יחס אישי, גם בתוך קבוצה. הרגשתי גם שאוכל להתפתח תוך כדי ובהמשך ללימודים. הרגשתי בבית.

  מכללת יוזמות איננה המכללה הראשונה שפניתי אליה, עשיתי חיפוש מקיף ורציני ברחבי האינטרנט ועם אנשים. הוזמנתי והלכתי לפגישות, ראיונות טלפוניים ואישיים עם הנציגים ופורומים על גבי פורומים בנושא.

  היו כמה קריטריונים שהיו חשובים לי – צורת הלימוד, מי מלמד, שלבי הלימוד והתנסות, יחס לסטודנטים, התעודה המקצועית שמתקבלת בסוף, התמיכה בבוגרים בסיום הלימוד.


    •    צורת הלימוד – לכל בית ספר פורמט הלימוד שלו. לי היה ברור, ושיהיה ברור לכם, הלימודים הם בקבוצה, לא לומדים אחד על אחד. אבל השאלה היא איך הלמידה מתבצעת. אם זה מול מצגת במה שמרגיש כמו שיעור או בקבוצה פתוחה שכל אחד יכול ליצור קשר עם היושבים מסביב. 
       אני לא יודע מה מתאים לכם, אני חוויתי מספיק ישיבה בכיתה. היה לי חשוב שצורת הלמידה תהיה חוויתית. ראיתי שבמכללת יוזמות השיעור מועבר בקבוצה שיושבת בצורה פתוחה. צורה שמאפשרת אינטראקציות בשיעור. 
       יש מי שיתאים לו למידה ממצגת, למידה שניראת לי סוג של למידה לפי ספר, אבל ממתי אימון הוא למידה לפי ספר?
       אישית אני יכול לומר, שכל מי שלומד איתי בקורס קואצ'ינג (הכשרת מאמנים) נהיה חבר קרוב שלי, אני בספק שבכיתת לימוד אחרת הייתי יכול להתחבר לכל הקבוצה ככה.

    •     מי מלמד – כל בית ספר מתגאה במנחים שלו, זה ברור, אני גם מקווה שכל מנחה הינו מאמן מוסמך שעבר יותר מקורס אחד בהכשרתו. יותר מזה, שכל מנחה חי ונושם את האימון. לדאבוני גיליתי שזה לא ככה בכל המכללות להכשרת מאמנים. חשוב לנהל שיחה מקדימה עם המנחה, בעצם לראיין את המנחה ולקבל רושם על איך הוא כאדם שיכניס אותך לתחום האימון.

    •    שלבי הלימוד – בחנתי ושאלתי מה השלבים, מה קורה במהלך הקורס? 
       היה לי חשוב שאני אחווה בעצמי את האימון ואת הכלים. איך אוכל להשתמש בכלי אימון אם לא התנסתי בעצמי. זה כמו להסביר איך לזרוק כדור לסל מבלי שאי פעם זרקתי בעצמי. 
       לאחר החוויה חשוב ללמוד איך להעביר את הכלים הלאה, כי זה מה שאני ארצה לעשות.
       בסוף והכי חשוב – התנסות. אוקי, חוויתי את החוויה, למדתי איך להעביר את הכלים, עכשיו מה? אני מוכן? איך אדע? קריטי לעבור התנסות. איך תדעו איך אתם כמאמנים אם לא תעברו התנסות אישית בזמן הלמידה. התנסות שמלווה על-ידי המנחים של הקורס.

    •    יחס לסטודנטים – חשוב להרגיש את היחס שמעניקים לסטודנטים הלומדים. זה זמן טוב לדבר עם בוגרים או סטודנטים, לקבל מהם איך הם מרגישים כלפי הקורס, מה הם חווים. אני מאמין שבתי ספר נותנים גישה לסטודנטים ובוגרים שיתנו את דעתם. אם הם לא, זה קצת אומר דרשני. בקבוצת יוזמות קיבלתי הזדמנות מדהימה – הם היו היחידים שאפשרו לי להיכנס לכיתה (הגעתי במקרה לערב שבו היה שיעור, או ששום דבר לא במקרה). כשנכנסתי לכיתה הייתה לי הזדמנות "לראיין" את הסטודנטים ולקבל את דעתם. אצלם ראיתי, בעיניים שלהם, לא רק במילים שהם פשוט חווים חוויה מעצימה. עם יד על הלב, לא הרגשתי ככה במקומות אחרים.

    •    התעודה המקצועית – אוקי, אז בואו נשים את הקלף על השולחן, תחום האימון עדיין לא מוכר בארץ. אין "הסמכה" ספציפית לפי חוק, תסבירו לי איך בתחום שנוגע לחיי אדם אין הסמכה?! בכל מקרה יש כמה גופים בארץ שדואגים להעביר הכשרה. אבל על מי אפשר לסמוך בזה?
       הגוף המקצועי ביותר הינו לשכת המאמנים בישראל, הוא הגוף שדואג להעביר את הצורך בהסכמה כחוק בכנסת. הוא גם גוף בלתי תלוי באף בית ספר/מכללה. בנוסף, ישנם מכללות שנתמכות ע"י גוף אקדמאי. חשוב לראות שהגוף עצמו לוקח חלק בהסמכה בקורס ובחתימה על התעודה. 
       מכללת יוזמות מזוהה עם לשכת המאמנים בישראל ומעבירה את ההכשרה בהתאם לרפורמה של הלשכה. הלימודים במכללת יוזמות הינם גם בחסות אקדמאית של אוניברסיטת בר-אילן.

    •    תמיכה בבוגרים בסיום הלימודים – ידידה שלי סיימה לימודים באחד מבתי הספר המוכרים בארץ. ניהלנו שיחה שאני במהלך הלימודים והיא לקראת סיום. היא סיפרה לי שהיא מרגישה אבודה, "עכשיו לאן?" היא שואלת אותי. בשיחה קלה איתה הסברתי לה מה שהשכלתי להבין תוך כדי הלימודים על ההמשך בסיום ההכשרה. היא אמרה לי שפתחתי את עיניה. אני אודה, הופתעתי לרעה מאותו בית ספר ללימוד אימון. איך שהם משאירים בוגרים ככה.
       בדקתי את המצב ביוזמות וגיליתי את מועדון הבוגרים שלהם, הקשר, המידע והכלים שהם תורמים לשיווק המאמן וקידום הבוגרים. אחרי הכול, עבודת האימון נעשית בשיווק עצמאי וחשוב לקבל את הכלים של לאן אני הולך מכאן.

חזרנו לשורה התחתונה – מכללת יוזמות הייתה המקום שבו הרגשתי שאוכל לקבל יחס אישי, שהמנחים כאן חיים את האימון ושבסופו של דבר אצא עם תעודה מוכרת וכלים להתפתח ולהמשיך. במילים אחרות – הרגשתי שהגעתי לבית החדש שלי!

 

קבוצת יוזמות - אנשים יוזמים הצלחות


ייעוץ, אימון ופיתוח עסקי מפעילת מכללת יוזמות להכשרת מאמנים והתמחויות באימון 

www.yozmotgroup.co.il 
/>info@yozmotgroup.com 
http://www.facebook.com/yozmot.group
1-700-70-88-80




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב